Fantastiske koroplevelser for børn og unge i Nordsjællands Korskole

Alle seks sogne i Fredensborg Provsti tilbyder børn i Nordsjælland fra 5 år og op den allerbedste sangundervisning. Vi ønsker at give børnene mulighed for at lære at udtrykke sig gennem stemmen og få en masse gode oplevelser sammen med andre børn.

Nordsjællands Korskole har i øjeblikket ca. 150 børn og unge, som hver uge fra august til juni måned mødes til korsang. Alle kor har årligt flere koncerter, og vores erfarne korledere skaber et rytmisk, vokalmæssigt og musikalsk samvær med klassisk og moderne repertoire.

Vi lægger vægt på at skabe dygtige kor, men også at finde og motivere sangtalenterne, ligesom vi har stor fokus på at bygge bro mellem de forskellige kor, så det ikke bliver svært at rykke op til næste alderstrin.

Fantastiske koroplevelser for børn og unge i Nordsjællands Korskole

Korledere Nordsjællands Spirekor, Humlebæk

Korleder

Alba Høgild (Ansv.)

alba.ho@icloud.com

Korleder

Asta Reinhold Kildeby

asta@sandbox.dk

Spirekoret i Humlebæk ledes af to erfarne sangere fra Fredensborg Slotskirkes pigekor, Alba og Asta. De er ansat som korsangere i Fredensborg Slotskirke og Asminderød Kirke og synger derudover et hav af koncerter.

Alba går i 3.G på Helsingør Gymnasium og har sunget siden hun selv var spire. Asta går i 2.G på Helsingør Gymnasium, har sunget altid og har boet i München i fire år.

Vi kan love et par velforberedte korledere, som udgør et godt team og som begge elsker at undervise de små med højt humør.

Nordsjællands Spirekor, Humlebæk øver i Torpen Kapel disse datoer

Hele syv kor at vælge imellem

Korundervisningen for de syv kor er fordelt på alle sognene i provstiet. Her i Humlebæk har vi glæden at kunne byde spirerne velkommen til undervisning i Torpen Kapel.

• Nordsjællands Spirekor, Humlebæk (5 år til 0. klasse)
    • Nordsjællands Spirekor, Rungsted (5 år til 0. klasse)
    • Nordsjælland Børnekor, Asminderød (1 - 3. klasse)
    • Nordsjælland Børnekor, Egedal Kirke (1 - 3. klasse)